søndag den 6. september 2009

Soeger presses-Ectomy: Fjern Disse Pesky Squash Vinplanter Soegere

Dyrkning squash er en både givende og frustrerende feat. i haven. Mest squash er meget frodig og belønne gartner med en Bountiful høst, men squash er tilbøjelige til at squash vinstoksorter Soegere. Du kan fortælle din squash er inficeret, når alle pludselig hele planten visne, og det skyldes ikke mangel på vand. Dette er dit signal at skride til handling og til at foretage en soeger presses-ectomy. (Tak til Catherine for at komme med navnet: ~)

Her er anvisninger til at hjælpe med at redde plante liv, eller i det mindste udvide sit liv, så du kan høste mere squash. Disse instruktioner vil arbejde sammen med alle typer af squash planter. Find den base af stænglen og kigge efter en fugtig savsmuld gerne bunke. Dette er din nøgle der er Soegere stede. Jeg får en brat Afklip kniv og Stænglen rent i begge retninger fra, hvor jeg fandt hullet. Jeg forsigtigt delt stilken og finde den Soegere. Hvis du er heldig de stadig er små, og der er ikke for mange af dem. Pierce dem med kniv og bortskaffe dem. Vær sikker på, at du har dem alle, eller du spilder din tid. I næste squeeze såret sammen, og tape den op med enhver form for tape. Jeg brugte klar indpakning tape i ovenstående procedure. Det gjorde ikke opholde sig om planten for længe, men det er okay, så længe anlægget er stabil. Jeg derefter gælde Sevin støv til området og håbe på det bedste. Det er en vent og se på dette punkt. Ud af de to soeger presses-ectomies jeg udføres på mine to gule crookneck squash planter, kun en gjorde det. Er en 50% sats godt for læger i haven? Det håber jeg. I hvert fald dette anlæg boet i en anden måned og bar (no pun bestemt) mange flere squash. Som i denne udstationering det endelig har opfyldt sin død, og jeg er trist at se det gå. Jeg er ikke sikker på, hvad der har forårsaget dødsfald som der ikke var nogen nye tegn på soeger presses aktivitet. Måske var det bare alle de stress af soeger presses-ectomy. Sigh.

i haven ....

Ingen kommentarer: