fredag den 21. november 2008

Glem Hvalpe, Han's Lær Hans egen QR Code !

søn post: "faderskab fattig"

***

gør det nemt for Santa denne gang

Takket være en QR Code Generator , min knægt får sin helt egen QR-kode dette 12/25.

Lad os antage, at betyder, at han vil være at stjæle Papa's mobiltelefon for lovlige grunde nu, at han får brug for det at bekræfte, at dette rent faktisk hedder "Beckett Michael Long":

 qrcode

ikke kan tænke på en gang, jeg har ikke

For at være ærlig, hver enkelt keynote konference præsentation jeg har givet, der er centreret om nytænkning fremtidens skole design, jeg flashed et skud (eller dusin) af offentlige QR-kode skærme (især i Asien )...

Qrcode

Image

... efterfulgt af sætningen:

"Læring er Everywhere"

For de fleste af mine arch/edu kunder/målgrupper, QR-kode var nye.

jeg havde lidt til nul interesse i at se på de faktiske teknologien bag disse indhold-indlejret telefon-scanning 'billeder'. Det er en andens job.

Alt, hvad jeg ønskede at gøre, var understrege, at information/indhold er overalt - sammen med evnen til at forbinde til at redigere det, mash det op - og at en sådan erkendelse burde have en indvirkning på den måde, vi tænker på 'grænser' i campus/skole/klasseværelset design.

en kunstnerisk/Slash/Marketing Swing

Tag et kig på "Er du QRious?" video :

lovlige info værdi? Performance kunst kun? Eller bare Marketing 2.0 gået galt?

Endnu bedre: Tag et kig/lyt på dette Pet Shop Boys vid, der rækker der også:


Pet_shop_boys-integreret-DvDrip-x264-2007-SE
ved eusebiu

Leder du Overalt

ikke sikker på, om min Beckett vil virkelig står over for en dag, hvor hvert gadehjørne,
deli hylden, tavlen, film billet, hofte-n-trendy tøj punkt på dagsordenen, eller
museum display vil blive QR kodificeret og PDA/mobiltelefon læsbar. Måske ja. Måske ikke.

Men tanken om, at "Læring er overalt", der ligger til QR tech?

Tja, at Jeg er temmelig sikker på.

Ingen kommentarer: